مشاوره کنکور

مطالعه درس ادبیات

چهارشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰ ب.ظ


مطالبی که در رابطه با مطالعه درس ادبیات در کنکور باید بدونید

 

برای بدست آوردن درصدهای بالای درس ادبیات کنکور، حتما باید از بودجه بندی ادبیات در کنکور اطلاع داشته باشین یعنی اینکه از هر مبحث ممکنه چه تعداد سوال مطرح بشه چون این درس دارای بیشترین ضریب بین دروس عمومی هست ( ضریب 4) و بسیار مهمه که روش خوب تسلط داشته باشین.

 

درس ادبیات به 6 مبحث در کنکور تقسیم می شه که شامل مباحث زیر با تعداد حدودی سوالات:

تاریخ ادبیات: 3 سوال

املاء: 2 سوال

آرایه های ادبی: 3 سوال

قرابت معنایی: 9 سوال

زبان فارسی: 5 سوال

 معنی: 3 سوال

 

روش خواندن ادبیات برای کنکور

طراحی سوالات ادبیات قالب و شکل خاصی داره و داوطلب هم بر همین مبنا باید روی قسمت های مختلف و شناخت نقطه قوت و ضعف خود، فوکوس و تمرکز داشته باشه تا بهترین نتیجه و درصد و بدست بیاره. بهترین روش مطالعه برای ادبیات، مطالعه مبحثی این درسه و پیشنهاد ما اینه که برای هر قسمت کتاب جداگانه به صورت موضوعی تهیه بشه.  

قرابت معنایی:

برای یادگیری این مبحث، باید تمرین زیاد داشته باشید و زیاد تست کار کنید، داشتن یه کتاب مناسب مثل نشر الگو خیلی تو این زمینه کمک میکنه. توصیه­ ی ما اینه که شبی 20 تا 30 تا تست قرابت معنایی کار بشه تا در این قسمت مسلط بشین. مهم­ترین نکته در قرابت معنایی، خوندن صحیح صورت سوال و گزینه­ هاست.

لغت

در بخش لغت ها سعی کنید تمامی معنیشون رو حفظ کنید یعنی یک لغت چند تا معنی داره سعی کنید همه رو بلد باشین چون همش مهمه و تو کنکور معمولا یه معنی میده که شما ممکنه اصلا بلد نباشین. چرا؟ چون قبلا مطالعه نکردین پس سعی کنید همه ی معنی های لغت رو بلد باشین. در ضمن تمام لغت­ها مهمه چه اونایی که ستاره دار هستن و چه اونایی که تو متن کتاب و بدون ستاره هستند.

املا

سعی کنید املا را روزانه تو برنامتون قرار بدین املا چندتا لغت رو به خوبی یاد بگیرین و تست املا کار کنین سعی کنید با تست کار کردن خود به خود به تسلط میرسین ممکنه اصلا لازم نباشه که مثلا شما بیایین همه املاها رو حفظ کنید فقط همین که تست ها را مکرر و تکرار کنید خود به خود به تسلط میرسین چون یه سری واژه ها هستش که تو کنکور مکرر باید تکرار بشه.

آرایه های ادبی

در رابطه با این قسمت این نکته خیلی مهمه که ابتدا باید آرایه ­ها را به خوبی بشناسین و بر اونها مسلط بشین و آرایه های خوب، بد و زشت رو از هم تشخیص بدین  سپس با تکرار و تمرین و تست زیاد تسلطتون رو در در این قسمت زیاد کنید. (در قسمت های آینده بیشتر در مورد آرایه ها توصیح خواهیم داد)

تاربخ ادبیات

 تاریخ ادبیات رو می­توان به سادگی جواب داد چون تمام سؤالاتی که از اون طرح می شه در داخل کتاب موجوده. بعضی از داوطلبان برای این قسمت فقط آثار شاعران و نویسندگان را حفظ می کنند در حالی که باید خط به خط تاریخ ادبیات و درآمدها را مطالعه کرد . رمزگردانی و تصویر سازی در این مبحث بسیار کاربردی و مفیده. تست جامع و ترکیبی را برای این بخش فراموش نکنین!

دستور زبان

اگر به سؤالات ادبیات در کنکور چند سال اخیر نگاه کنید، متوجه می شین که سؤالات زبان فارسی فقط از چند بخش مشخص طرح می شه. برای تسلط بر دستور زبان وداشتن سرعت عمل بالا باید تست زیادی بزنید . شما می تونید پس از مطالعه هر درسی به حل تست های اون بپردازید . زمانی که در هر درسی به تسلط و سرعت عمل کافی رسیدین می تونید درس بعدی را مطالعه کنید پس فراموش نکنید که تست زدن زیاد برای این مبحث بسیار ضروریه.


  • کنکور کنکوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">